Sunday, October 10, 2010

pompuan, gosip dan jaga tepi kain....

sungguh sungguh membazir je time study aku ari nie. dah la esok ada test. boleh lagi aku and d geng dok lepak ngan bergosip. siap cicah roti ngan milo panas lagi tu. memang layan guh ar...satu topik pun tak abis..konon nya nak wat soalan tentang bronchiol asthma...last last sekali terus keluar bab lain pulak dah...hah...tau tak bronchiol asthma tu pa dia...mai aku cerita sikit. bagi penuh ilmu di dada. biar naik sikit dada tu..kah kah kah...

bronchiol asthma tu maksud dia ialah macam orang yang astma ngan lelah lah...faham tak...ala, tak yah la nak explain panjang-panjang. nanti pening pulak. kalau hang pa nak tau hang pa ada ke tak penyakit nie, hang pa akan dapat batuk..pastu ada kahak pulak tu, rasa ketat dada, pernafasan hang pa pun berbunyi...teruk kan...
ish..apa yang aku melalut nie...mukadimah panjang berjela. kita proceed ke topik utama yekkk!!

                                         ******************************

sebelum tu aku nak tanya, sapa yang tak pernah bergosip..turun tangan. wah, banyak nya orang yang turun tangan...wakakaa...benda nie memang jadi trend lah kat sini. kononnya nak study group, last last angkut abis sume keropok ka, coklat ka, roti kering ka, pastu bancuh ayaq dan mulalah aktiviti bergosip.

aku memang suka dengar..hahaa..nak wat macam mana. pompuan katakan. tapi yang kesiannya, akulah orang yang paling last sekali tau pasai gosip nie.cerita berkurun abad pun baru ja aku tau..kesian guh aku nie. rasa macam katak tinggal dalam batu...(peribahasa apa nie??)

lawa tak katak nie.aku minat gile...kah kah kah




tapi, yang paling best sekali bila tengok muka si pencerita. penuh ngan penghayatan. time wat presentation tak pun macam tu. hahaa..semangat berkobar kobar owh...jangan la masuk line time dia bercerita, mau tarik muka...hahaaahabis ja satu cerita, orang lain pulak sambung. aku nie tukang dengar ja...tapi, yang paling best bila depa yang lain dok cerita pasai adik junior. macam macam ada....



antara topik hangat depa bunyi macam nie,

"hang nak tau tak, tadi aku tengok budak junoir tu dok jalan sama sama ngan laki mana entah. siap dok pegang tangan lagi"

"laki mana?adik yang mana...biaq lah depa pegang tangan pun, tak kacau hang pun kan..."

"tu lah hang nie...nanti puan nampak mau la kena sound sikit. silap silap tak leh nak outing. mau gila aku dok kat dalam asrama."

"betui gak no...pastu depa p mana tu??"

hah..macam tu lah lebih kurang. mula mula macam tak minat, tapi lepas tu tak leh nak stop. kira macam laki dok tengok bola la...mana leh stop kan...bial pikir-pikir..macam mak-mak kita zaman dulu-dulu. terutama time kenduri. fuhh..mengalahkan melodi. macam macam berita hangat. aku pulak suka jadi pendengar setia. tapi, sat g aku dapat lah cubitan asmara dari my cute queen. sakit gila...hahaa

"ala, ibu dok sembang dah la. orang nak dengar ja"

" tak leh, budak budak tak leh dengar. p men jauh-jauh"

"ibu, orang dah 22 tahun lah. bukannya budak budak lagi...huhuu"

aku yang besar gedabak nie kata budak budak lagi. memang tak leh dinafikan lah yang aku ada join budak kecik men mercun, tapi tu tak leh kira lah..korang pun ada wat macam tu gak kan...baik ngaku cepat...

p/s : my big king selalu nya wat pejam mata bila my cute queen nak bergosip...haha..kesiannya kat my cute queen..last last sekali terpaksa lah si comel ngan benjy(meow aku) dengar my cute queen dok berleter...

benjy....jangan tanya pasai pa letak nama nie..tanya my cute queen na(-_-!)



2 comments:

  1. pompuan...pompuan..
    haha
    kalau x mengumpat ke,gossip2 ke...jg tpi kain ke..
    sangat2 lah tak sah hari2 mereka termasuk saya!!haha

    ReplyDelete
  2. betul tu..kalau tak dak sehari, pudar lah idup kita...cehh...kah kah kah

    ReplyDelete