Thursday, September 9, 2010

waduh....post lagi.....

hari nie dah nak balik kampung...aduh malas nya nak naik kereta. asalkan naik kereta jer mesti aku pening punya lah. bau pun dah cukup lah. boleh mau pening + muntah aku esok...huhuhuu...rasa raya kali nie macam malas jer nak balik kampung...ibu, ayah..ima tak nak balik boleh tak. ima duduk rumah jaga rumah ngan comel na..tak suka la jalan2 pergi umah orang. tiap2 tahun mesti rutin yang sama...

rutin 1) sampai rumah mak ngah, siap2 untuk bukak posa...pas2 mandi2 n then lepak depan tv. kalau pergi main kat luar kena jeling pulak. kata anak dara tak elok main ngan budak2...orang kata anak dara gedik. amacam mana lah kemalasan aku tak bertambah...ish3x~~~

rutin 2) bangun pagi raya kena berebut pulak tandas. aku nie kalau mandi tak cukup satu jam tak keluar...saja cari punca orang nak marah. abis mandi, siap cantik-cantik lak. maklum lah, pagi raya. lepas tu sesi fotografi pulak (sorang-sorang jer)...dan pergi lah rumah sedara yang lain...

rutin 3) samapi rumah sedara yang lain, mula lah muka ayu aku nie memainkan peranan. orang tanya apa pun senyum jer...suara pun slow jer...anak dara perfect katakan...hahahaa..makan pun sopan jer..ambil sikit2 jer..

rutin 4) tukar bekas kuih..bab nie aku suka...selalunya aku lah yang offer nak tukar bekas kuih..apa lagi, kat dapur bila aku sorang-sorang melantak lah aku..macam tak igat dunia. macam manalah berat badan tak naik...hahaaa...3 kilo dalam masa 1 minggu. mau terkejut beruk puan kat kolej nanti. padan muka mereka sume ( ker aku???)


 rutin 5) susun aturcara tv...remote control tu aku sorang jer yang pegang. orang lain tak boleh. sampaikan pergi mandi pun aku angkut sekali...

rutin 6) balik rumah raya ke-2 and tunggu lak sedara dari belah ayah aku untuk beraya di rumah...dan aku akan buat dek jer...malas nak mbik tahu...biarlah nak kata aku nie pemalas ker..apa ker...ADA AKU KESAH!!!


 dan tambahan untuk raya nie adalah kena wat assigment dalam musim cuti...siot sungguh....!!!
tapi, sampai kat kolej baru aku nak buat...hahaa...

No comments:

Post a Comment