Friday, October 8, 2010

cerita cinta aku dan dia.part 3

okeyh...aku nak sambung lagi cerita nie...
nak baca ke tak ke...aku tak kisah...hehee
ari tu aku dah cerita waktu form 5 kan...nie aku nak continue...
pada satu ketika di penhujung form 5...nak dekat ngan exam spm dah...

si dia nie librarian...tapi tak jadi pun ulat buku..
ulat bulu adalah
library sekolah tu dipindahkan dari blok E ke blok B
so, si dia nie terlibat lah dalam proses dok angkut p mai p mai buku tu
aku nie pun terlibat lah
sebab baik ngan cikgu kat library tu...
jadi, aku pun menunjukkan kerajinan aku kat si dia
walaupun aku nie malas sebetulnya
dah tak larat dok angkut kotak tu..
aku pun dok relax-relax lah kat koridor
sambil dok menjamu mata tengok junior dok capel-capel kat belakang bilik pengakap
(boleh tengok free show kat situ ooo...terutama chinese lah...)

entah macam mana, aku tertoleh tengok kat si dia...
amboi..dok syok layan budak junior tu
yang aku nie si dia tak mau layan pulak
siap lagi tu, budak junior tu main lap-lap tangan kat baju lagi
muka aku spontaneous jadi merah tu
panas kot...
si dia pun tersedar yang aku nie jeles kot...(eh...mana ada...tak main la jeles-jeles nie)

pastu, cikgu pulak panggil nama aku nak angkut lagi buku yang nun berlambak
mengalahkan gunung everest lak tingginya


aku tak bawak la gile banyak macam dia nie okeyh....

aku pun angkut lah...sambil mulut tu dok sumpah seranah si dia
laju siot aku jalan....
tengok-tengok ja si dia pun jalan sebelah aku
mana aci si dia bawak dua buah buku ja
aku bawak empat
tarik muncung lagi
tak bercakap tu...geram punya pasal
si dia pun mula lah menyusun kata-kata dengan cermat dan teliti
gaya nya macam nak masuk pidato pulak

"pasai pa ikut aku nie...p men jauh-jauh"
"saya mana ada main...saya angkut buku lah"
"huh...angkut buku...dua je..harap je nama lelaki. tak gentlemen langsung"
"hehee...u marah ke tadi saya cakap dengan budak junior tu"
"weh...mana ada...tak main lah marah-marah. aku bukan bini hang pun"

time tu aku dah mula cakap hang aku...kalau tak..saya...awak...hehee


"awak jangan bimbang, kalau saya nak kawin pun..."
"hah...awat, kalau hang nak kawin, mesti cari yang seksi kan."
"tak, saya nak cari macam awak. so, boleh tak awak tunggu saya masuk islam dulu...baru saya pinang awak"
'hah!!!!"

aku nak besar punya..baru orang nampak...kah kah kah...


                                ***********************************

okeyh...abis dah cerita...heheee
jangan tanya aku keputusan yang aku buat
mana leh gtau semua kat hangpa
rahsia ar....


p/s : dah 3 tahun tak jumpa si dia...lama tuh....

No comments:

Post a Comment